Jump to content

Uso del CPU en Ableton Live

Recommended Posts

Hola gente, como estan?

Tengo un problemita con respecto a Ableton, y es que cuando tengo, por ejemplo, tres pistas con 1 vst en cada una ya me marca un 50-60% de uso del CPU y me clipea el audio. 

Esto por que puede ser?

Mi laptop es tiene procesador i7 y 12gb RAM.

Tengo otra laptop con i5 y 4gb RAM, y en ésta con 15 pistas y plugins y vsts el uso del CPU no me marca más del 30%. Por eso me resulta raro ya que ésta debería funcionar peor al tener más limitaciones.

Espero haberme explicado, saludos!

hace 11 minutos, Tanocaster dijo:

Hola gente, como estan?

Tengo un problemita con respecto a Ableton, y es que cuando tengo, por ejemplo, tres pistas con 1 vst en cada una ya me marca un 50-60% de uso del CPU y me clipea el audio. 

Esto por que puede ser?

Mi laptop es tiene procesador i7 y 12gb RAM.

Tengo otra laptop con i5 y 4gb RAM, y en ésta con 15 pistas y plugins y vsts el uso del CPU no me marca más del 30%. Por eso me resulta raro ya que ésta debería funcionar peor al tener más limitaciones.

Espero haberme explicado, saludos!

Vas a tener que aumentar el buffer. Seguramente lo tenes puesto para tener casi nada de latencia.

Deberias tener bien seteado el plan de energia, maximo rendimiento. apaga las transparencias de windows y deberias apagar todas las caracteristicas que perjudican la performance, como efectos visuales salvo la de los iconos en miniatura que es bastante util para ver fotos en chiquito en vez de tener que abrirlas una por una. mejora mucho la compu avisame cualquier cosa te doy una mano por privado. 

"-----Change power plan

Windows 10 ships with three power plans, including Balanced, Power saver, and High performance to optimize the power usage on your device. If you're looking to boost performance, you should be using the "High performance" option, which allows your computer to use more power to run faster.

To choose a different power plan on your computer, use these steps:

Open Control Panel.

Click on Hardware and Sound.

Click on Power Options.

Select the High performance power plan.

If the power plan you want to use isn't available, you can create a custom power plan to improve performance using the "High performance" settings.

On laptops, you can also change the "Power mode" to improve performance by tapping or clicking the battery icon in the notification area and setting the slider to the Best performance option.

----- Disable system visual effects

Windows 10 includes many visual effects from animations to shadows to more sophisticated visuals, such as blur and transparency, reveal highlight, and others as part of Fluent Design.

Although these eye-candy effects improve the interaction with the elements on the screen, they also require additional system resources, which on modern hardware isn't a concern, but they can slow down a machine with older hardware.

If you want to improve the system performance as much as possible, you can disable these effect to save some resources and make Windows 10 seem faster.

Disabling visual effects

To disable animations, shadows, smooth fonts, and other effects, use these steps:

Open Settings.

Click on System.

Click on About.

Under the "Related settings" section, click the System info option from the right pane.

Click the Advanced system settings link from the left pane.

Click the Advanced tab.

Under the "Performance" section, click the Settings button.

Click the Visual Effects tab.

Select the Adjust for best performance option to disable all the effects and animations.

Quick tip: Using this option will also affect the way fonts are rendered. If you want to keep fonts crisp and more readable, select the Custom option, clear all the settings, but leave the Smooth edges of screen fonts option checked and maybe let the Icon miniature allow to keep getting the small photos preview as icons.

Click the Apply button.

Click the OK button.

Once you complete the steps, the standard visual effects will disable, and interacting with elements, such as windows and menus, will feel more responsive.

-------Disabling transparency effects

To disable Fluent Design visual effects on Windows 10, use these steps:

Open Settings.

Click on Personalization.

Click on Colors.

Turn off the Transparency effects toggle switch.

• Like 1

hace 12 minutos, Peter Higgins dijo:

Deberias tener bien seteado el plan de energia, maximo rendimiento. apaga las transparencias de windows y deberias apagar todas las caracteristicas que perjudican la performance, como efectos visuales salvo la de los iconos en miniatura que es bastante util para ver fotos en chiquito en vez de tener que abrirlas una por una. mejora mucho la compu avisame cualquier cosa te doy una mano por privado. 

"-----Change power plan

Windows 10 ships with three power plans, including Balanced, Power saver, and High performance to optimize the power usage on your device. If you're looking to boost performance, you should be using the "High performance" option, which allows your computer to use more power to run faster.

To choose a different power plan on your computer, use these steps:

Open Control Panel.

Click on Hardware and Sound.

Click on Power Options.

Select the High performance power plan.

If the power plan you want to use isn't available, you can create a custom power plan to improve performance using the "High performance" settings.

On laptops, you can also change the "Power mode" to improve performance by tapping or clicking the battery icon in the notification area and setting the slider to the Best performance option.

----- Disable system visual effects

Windows 10 includes many visual effects from animations to shadows to more sophisticated visuals, such as blur and transparency, reveal highlight, and others as part of Fluent Design.

Although these eye-candy effects improve the interaction with the elements on the screen, they also require additional system resources, which on modern hardware isn't a concern, but they can slow down a machine with older hardware.

If you want to improve the system performance as much as possible, you can disable these effect to save some resources and make Windows 10 seem faster.

Disabling visual effects

To disable animations, shadows, smooth fonts, and other effects, use these steps:

Open Settings.

Click on System.

Click on About.

Under the "Related settings" section, click the System info option from the right pane.

Click the Advanced system settings link from the left pane.

Click the Advanced tab.

Under the "Performance" section, click the Settings button.

Click the Visual Effects tab.

Select the Adjust for best performance option to disable all the effects and animations.

Quick tip: Using this option will also affect the way fonts are rendered. If you want to keep fonts crisp and more readable, select the Custom option, clear all the settings, but leave the Smooth edges of screen fonts option checked and maybe let the Icon miniature allow to keep getting the small photos preview as icons.

Click the Apply button.

Click the OK button.

Once you complete the steps, the standard visual effects will disable, and interacting with elements, such as windows and menus, will feel more responsive.

-------Disabling transparency effects

To disable Fluent Design visual effects on Windows 10, use these steps:

Open Settings.

Click on Personalization.

Click on Colors.

Turn off the Transparency effects toggle switch.

@Peter Higgins Peter, esos procedimientos ya los realicé siguiendo los pasos de un tuto de youtube... pero no lo solucionó del todo

hace 7 minutos, Peter Higgins dijo:

pregunta, alguna vez te andubo bien y ahora esta lento el rendimiento? o siempre fue asi? deberias chequear drivers tambien supongo que lo hiciste.. a veces el plan de energia se resetea al igual que las demas opciones, con las actualizaciones de windows

Esta laptop la compre hace poco usada. Hace poco instale Ableton. No chequee drivers

por las dudas que una sea i7 y la otra i5 no hace a la i7 superior, puede ser bastante peor depende de la generacion de cada procesador, osea habria que ver bien el modelo.

Igual entiendo que deberia funcionar pero i está muy cargada de por si puede estar en el limite

• Like 2

Otro tema el windows 10 es que te pone disco al 100% aunque no tengas nada abierto.

Hay algunos tuto en youtube de los servicios o programas q tenes q cancelar para q eso no suceda-

En un momento tuve un drama de clippeo también por lo que te dicen arriba que tenia la laptop seteada en modo de uso economizador o standard, lo puse al 100 y anduvo joya.

empiezo comentando lo mismo que te dijeron arriba, un i7 860 con 12 de ram anda infinitamente peor que un i5 1035g7 con 4 de ram...

otros factores que hacen diferencia:

- si una de las 2 tiene placa de video y la otra no, el rendimiento del cpu baja considerablemente...

- un rígido de 5400 rpm anda considerablemente peor que uno de 7200 rpm (ni hablar ssd)

...podrías comentar bien que máquina es cada una por las dudas?

• Like 1

a mi me supo pasar hace mucho un problema similar, renegué mucho y no lograba tener una solución que me diera una constante de satisfacción.

solución?

un dia me levante con la paciencia casi en cero y opte por lo mas fuerte, formateo y puesta a cero, el tiempo destinado a toda esa faena se vio devuelto con creces cuando empece a abrir sesiones y a trabajar y no tuve ningún problema.

pasando en limpio, mas si es usada, formateada a cero, no conserves nada y re instala.

• Like 1

hace 10 minutos, Tanocaster dijo:

@andreSYn

Las características de las laptops son:

1)

Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU  2.30GHz   2.40 GHz

4,00 GB (RAM)

Sistema operativo de 64 bits, procesador x64

2)

Intel(R) Core(TM) i7-7500U CPU  2.70GHz   2.90 GHz

12,0 GB (11,9 GB utilizable)

Sistema operativo de 64 bits, procesador x64

si, claramente la 2 es mejor, faltaría ver el tema del disco y placa de video q igual podrían estar haciendo de cuello de botella... una duda, los vst que estás usando ¿usan samples?